Mimoze i mažoretke na Kraljevom trgu
Zlatiborom je juče mirisala mimoza, duh Mediterana zaposeo je plato Kraljevog trga. Tu je održan defile kojim je najavljen predstojeći 49. Praznik mimoze u Herceg Novom. Zlatibor je prva od pet destinacija na trasi ovog karavana u susret tom atraktivnom događaju.
Karavan mimoze tradicija je ovog praznika, a učesnici su hercegnovske mažoretke, Gradska muzika Herceg Novog i klovnovi. U svim destinacijama koje obilaze nastoje da naprave odličnu atmosferu i svuda nailaze na toplu dobrodošlicu okupljenih građana. To je ovog ponedeljka bio slučaj i na Zlatiboru. Mažoretke i ostali učesnici karavana pozvali su – muzikom, plesom, deljenjem mimoza i promotivnih materijala, u veselom raspoloženju – sve stanovnike i posetoce Zlatibora da dođu u Herceg Novi u februaru. Ta višednevna hercegnovska manifestacija otvara se 2. februara karnevalskom povorkom i koncertom Nine Badrić, a raznovrsni programi (Maskenbal, ''Dani Beograda'', Fešta na skveru, ''Dani Grčke'',izložba cveća, plivački miting i drugo) traju tokom celog meseca.
Karavan mimoze realizuju opština Herceg Novi, Turistička organizacija Herceg Novi, Javna ustanova kulture „Hercegfest“, Gradska muzika i mažoretke i NVO „Maškare“, a u saradnji sa upravama i lokalnim turističkim organizacijama gradova koje karavan obilazi.
ZLATIBOR OSVAJA NEMAČKU, VELIKO INTERESOVANJE NA SAJMU TURIZMA U ŠTUTGARTU
Turistička organizacija Zlatibor započela je Novu godinu na najbolji mogući način, nizom uspešnih promocija i predstavljanja na sajmovima širom Evrope. Nakon zapažene prezentacije održane u Pragu, kojoj je prisustvovao veliki broj čeških medija, poznatih ličnosti, predstavnika srpske ambasade i turističke privrede Češke, promocija planine koja svojom lepotom privlači veliki broj gostiju sa svih meridijana nastavlja se i dalje. Turistička organizacija Zlatibor, zajedno sa predstavnicima „Gold Gondole“, najvećim zlatiborskim projektom, nastupa na jednom od najposećenijih evropskih sajmova turizma, CMT u Štutgartu. Ovaj sajam u nemačkom gradu podno Švarcvalda svake godine, okupi preko 2.000 izlagača za vreme devet sajamskih dana.
Među nemačkim turistima već dugi niz godina vlada veliko interesovanje za turističku ponudu Zlatibora, skijanje i aktivan odmor, za koji prema rečima gostiju iz ovog dela Evrope, „zlatna planina“ ima izuzetne uslove. Pored prezentacije turističkih potencijala Zlatibora, veliku pažnju privukla je i prezentacija zlatiborskog kampa, koji je jedno od omiljenih destinacija za boravak nemačkih turista u Srbiji. Predstavnici Turističke organizacije Zlatibor uspostavili su kontakte sa velikim brojem kamping klubova i udruženja iz čitave Evrope odakle se očekuje veliki broj kampera u predstojećoj letnjoj sezoni. Na sajmu turzma u Štutgartu uspostavljena je i saradnja sa specijalizovanim časopisom iz Italije i Nemačke u cilju dalje promocije Kampa Zlatibor, ali i celokupne turističke ponude planine.
Turistička organizacija Zlatibor nastupa na sajmu turizma CMT u Štutgartu u okviru štanda Turističke organizacije Srbije.
Opštini Čajetina priznanje „Ponosna kolevka“
Opština Čajetina svrstana je "TOP PET" lokalnih samouprava u Srbiji koje su za 2016.godinu ponele priznanje Pokreta za decu „TRI PLUS".
Priznanje „Ponosna kolevka“, biće uručeno predsedniku opštine Čajetina u utorak 23. januara u 12 časova (mala sala opštine Čajetine).
Pokret za decu „TRI PLUS" pokrenuo je veliku akciju dodele priznanja za lokalne samouprave koje su donele odluke o finansijskoj pomoći porodicama sa troje i više dece i koje ne žele da se predaju pred zlom koji preti Srbiji i zove se bela kuga.
Prema strategiji o podsticanju rađanja da bi nas u budućnosti bilo isto
kao danas neophodno je da 45% od ukupnog broja porodica bude sa troje i više dece.
Nažalost, po popisu iz 2011.taj broj je oko 7.8%,što je daleko od potrebnog.
"Pršutijada 2018." od 2. do 4. februara u Mačkatu
Sajam suvosmesnatih proizvoda "Pršutijada 2018." održaće se u periodu od 02. do 04. februara 2018. godine u porti crkve Sv. Proroka Ilije u Mačkatu.
Popularna "Pršutijada" po svojoj masovnosti i geografskom poreklu posetilaca ulazi u red nacionalnih manifestacija. Pršutijadu poseti preko 10 000 posetilaca iz čitave zemlje. Ideja za pokretanje događaja proistekla je od lokalnih proizvođača sa ciljem da se doda vrednost proizvodu koji se tradicionalno proizvodi na uskom području, standardizuje kvalitet, zaštiti geografsko poreklo i naravno promocija.
Sajam suvomesnatih proizvoda ili popularna "Pršutijada" je po svom sadržaju privredna, ali zbog toga što se izlaže nešto karakteristično za gastronomiju ovog kraja predstavlja i etnografsku manifestaciju. Pored izlaganja i prodaje suvomesnatih proizvoda, propratni program čine predavanja iz oblasti ruralnog razvoja i kulturno-umetnički program, što je komplementarno osnovnom sadržaju.
Kao i svake godine do sada posetioce očekuju bogate robne nagrade.
Organizator manifestacije je Udruženje proizvođača suvomesnatih proizvoda Zlatiborskog okruga.
Dobrodošli u carstvo ukusa!