Automobilistički klub Lein racing zlatnim slovima se ove godine upisao u istoriju srpskog ali i evropskog sportskog automobilizma.
Kombinacija mladosti i iskustva u vidu Mladena Lalušića i Milovana Mikice Vesnića donela je Srbiji najveći klupski uspeh sa pregršt titula i što je možda najbitnije dokazala da se automobilisti, mehaničari i cela ekipa može ravnopravno boriti i pobeđivati najveća imena evropskog automobilizma. Protekli vikend na čuvenoj Imoli sa Makedoncem Igorom Stefanovskim za volanom Leinovog Seat Racera doneo je timu i prvu pobedu u okviru prestižnog FIA ETCC-a čime je tim stavio tačku na zlatnu sezonu 2016.
Stefanovski je u Italiji bio u fudbalskom žargonu rečeno “iznenađenje kola”. Čovek koji je za celu sezonu uspeo da sakupi samo dva boda na svom prvom nastupu u bojama Lein racinga bez većih problema je trijumfovao u Imoli ostavivši daleko iza sebe automobiliste koji su se borili za titulu šampiona Evrope. Sam Igor nije štedeo reči hvale za ekipu koju je predvodio Milovan Vesnić a pohvale su stizale od svih timova pa sve do same organizacije ETCC-a. Time je samo potvrđen kontinuitet uspeha koji Lein vozači ima u sezoni 2016. Podsetićemo Vas da se ove godine Milovan Vesnić po treći put okitio titulom šampiona centralne Evrope i to ispred svoja dva klupska druga Lalušića i Pešovića čime je postolje potpuno “okupirano” vozačima iz Srbije. Mikica i Mladen takođe su šampioni CEZ-a u endurance trkama, crnogorski automobilista Dejan Bulatović je najbolji u CEZ-u na brdskim stazama dok je Rudi Pešović pobednik šampionata Slovačke i češkog ESET kupa. Mladen Lalušić je ove sezone vozio svoju prvu punu ETCC sezonu i sa svojih nepunih 20 godina osvojio velikih 40 bodova i svoj prvi podijum kao trećeplasirani na trci u Slovačkoj.
Za uspeh u automobilizmu kao tehničkom sportu potrebno je da perfektno funkcioniše sve a ceo tim radi bez greške kao jedan. Na žalost uz vozačko znanje i umeće, preciznost i brzinu mehaničara kao iobimnu logistikuza vrhunski uspeh potrebne su i ogromne finansije. Mladen Lalušić, kao najverovatnije najmlađi vlasnik trkačkog tima u Evropi, imao je ozbiljnih problema da ove godine sve “izgura” do kraja – “Figurativno rečeno “borili smo se na više frontova” i bilo je veoma teško ispratiti sve to iz ugla menadžera i vozača u isto vreme. Nije lako voziti i takmičiti se kada u glavi stalno imaš problem finansija koji sezonu može prekinuti i pored svih dobrih rezultata. Nekako smo uspeli da sve privedemo kraju i to veoma uspešno uz pomoć malog broja sponzora i prijatelja. Na žalost održavati visok nivo u ovakvim uslovima je jednostavno nemoguće. Naš tim je jedini sa ovih prostora koji već poseduje ogromnu infrastrukturu koja je potrebna za učešće na najvišem nivou, bio to CEZ, ETCC, TCR ili neka druga takmičarska serija. Tri automobila, kamion sa prikolicom za prevoz i smestaj ekipe, prateća vozila, rezervne delove, servisnu opremu i naravno ljudski kadar. Mi ne rentiramo automobile drugih timova, mi jedini posedujemo sve da srpski automobilisti mogu nastupati za srpski tim. Tehniku opet konstantno treba dograđivati i unapređivati jer ako ne pratimo trendove ne možemo se ni ravnopravno takmičiti. Sve to polako prevazilazi naše mogućnosti i bez pomoći nećemo uspeti da održimo visok nivo. Verujem da je vreme da država i velike kompanije konačno okrenu glavu i ka nama jer je prvenstveni cilj tima da bude kompletno srpski. Tačnije da za nas na evropskoj sceni voze srpski vozači uz podršku naših mehaničara i inženjera. U suprotnom moramo se okrenuti komercijalnom autosportu a to nam nije bio cilj i pored sve više zahteva automobilista iz cele Evrope koji žele mesto u Lein racingu.” – poručio je Lalušić.
Milovan Mikica Vesnić je sa druge strane u isto vreme bio vozač i čovek koji je sa svojim timom mehaničara bio zadužen da svi automobili funkcionišu besprekorno. Ogroman i odgovoran posao koji je užičanin odradio perfektno dokazavši Evropi da imamo čoveka koji može da pripremi i setapuje najmodernije takmičarske automobile današnjice. Posvećenost tom zadatku donekle je uticao da Vesnića ne vidimo za volanom u ETCC seriji kako je planirano i najavljeno na početku godine. Njemu sa druge strane ostaje satisfakcija u vidu treće titule CEZ šampiona u sprintu što uz onu u endjurans trkama stavlja Vesnića na poziciju daleko najuspešnijeg takmičara sa ovih prostora u okviru šampionata centralne Evrope.
Pred Lein racingom je sada zima bez takmičarskih obaveza ali sa velikim poslom pripreme automobila i traženja finansija za sezonu 2017. Uz podršku države, pokrajine i velikih kompanija verujemo da ekipa može još mnogo toga da postigne i svojim uspesima srpski sportski automobilizam pozicionira visoko na evropskoj lestvici, tamo gde realno i treba da bude.