A A A

Rezultate istraživanja koje je sprovela Agencija Faktor plus o predstojećim izborima na konferenciji su predstavili mr Vladimir Pejić i Dejan Vuk Stanković. SNS ubedljivo vodi, na drugom mestu su socijalisti.

– Naše istraživanje pokazalo je da se povećao broj onih koji se izjašnjavaju da će sigurno izaćina izbore za 10%. Meren je i trenutni rejting stranaka bez obzira na koalicije. Faktor Plus je u ovom trenutku jedina Agencija koja je izašla sa rezultatima merenja javnog mnjenja, u vrlo kratkom roku pred zakazani termin izlaska na birališta, što nosi rizik tačnosti dobijenog rezultata – rekao je Pejić.

Zanimljivo je da je agencija uradila i mini anketu među liderima stranaka, koja nije bila na nivou metodološki prihvatljivih pravila, ali je pokazala šta vodeći politički ljudi u Srbiji očekuju od narednih izbora, konkretno koliko procenata glasova oni očekuju da će lista koju predvode ostvariti.

– Anketa je pokazala da je očekivana podrška u zbiru između 180 i 200% glasova. To na najbolji način odslikava kakvu svest o realnosti politički lideri imaju u Srbiji danas. Naravno, ovaj podatak ukazuje i na shvatanje odgovornosti političkih lidera – kaže Vladimir Pejić.

Procene sa kojima o očekivanim rezultatima izbora izlaze kladionice takođe odslikava trend sveznajućih koji sada imaju lepu priliku da  na svojim prognozama zarade lepu svotu novca, prokomentarisao je Pejić upravo objavljene kvote kladionica za predstojeće izbore u Srbiji. 

– Prilikom istraživanja primenili smo standard Esomara  (kako je formiran uzorak, stepen kontrole, zaštita od grešaka ….). Inače nema naručioca ovog istraživanja, ovaj politički barometar uradila je agencija Faktor Plus u okviru svoje redovne delatnosti. Agencija neće reagovati na komentare stranaka ili pojedinaca vezano za rezultate istraživanja – rekao je Dejan Vuk Stanković. 

Evo najvažnijih rezultata istraživanja: 

  • izlaznost 54% – u granicama prethodnih istraživanja, podudarno sa izborima 2014, nije podignut nivo interesovanja građana, kampanja nije inovativna i inspirativna, kriza i ideja i novca, intezitet kampanja mali.
  • stabilne preference kod opredeljivanja građana:81% ispitanika, od 54% onih koji kažu da sigurno izlaze na glasanje, kažu da su opredeljeni za koga će glasati, 19% je u ovom trenutku onih koji će na izbore izaći ali još ne znaju za koga će glasati, 46% biračkog tela tvrdi da na izbore neće izaći
  • rejting stranaka (stepen poverenja):

SNS  52,6%  – beleži rast od nepuna 2% od prethodnog istraživanja, postignuta sinergija formiranja koalicije, kampanju vodi aktuelni premijer, kampanja pozitivno formulisana, najavljuje lepšu budućniost

SPS  11,9%  – čvrsto jezgro birača, odlazak PUPS-a nije poremetio podršku

DVERI  5,5%  – koalicija sa DSS donela povećanje rejtinga, DSS se vraća u Parlament a Dveri prvi put ulaze u Parlament

DS  6,1%  – povećanje u odnosu na 2014. mada ne u okvirima očekivanog od strane demokrata

SDS/LDP/LSV  5%   –  iznad  cenzusa, pa treba očekivati ostanak Tadićevih poslanika i ligaša i povratak liberala u Parlament

SRS 6,1  – pristojan rejting u odnosu na raniji izborni rezultat,  konačan procenat zavisiće od presude Šešelju u Hagu

Dosta je bilo  3,3%  – mali napredak, a rejting je očigledno jači od organizovanosti Pokreta jer još nisu prikupili potpise i podneli listu

Merenje rejtinga političara pojedinačno na prva mesta stavlja Aleksandra Vučića, Zoranu Mihajlović i Tomislava Nikolića, što je i prirodno jer dolaze iz vladajuće koalicije. Solidno stoje Šutanovac, Šešelj i Branko Ružić.

– SNS, SPS, Dveri i DJB imaju najbolje utemeljenje kod svojih pristalica. Ostali moraju uz borbu za glasove neopredeljenih da energiju troše i na motivisanost svojih simpatizera da na izbore izađu – kaže Dejan Vuk Stanković. 

Kada su u pitanju mediji televizija je prvi i najuticajniji izvor informisanja građana o izborima, a potom sledi uticaj štampanih medija.

Od buduće vlasti građani najviše očekuju više investicija i novih radnih mesta, više pravde, viši stepen životnog standarda, završetak borbe protiv korupcije. 

Na ponovljeno pitanje novinara ko je finansijer istraživanja i koliko je ono koštalo, omaškom ili ne, Vladimir Pejić je rekao da je “stranka sama” finansirala istraživanje, a nakon smeha novinara ispravio se i rekao da je napravio lapsus i da je agencija sama finansirala istraživanje, kao i da to nije veliki trošak imajući u vidu kapacitete koje Faktor Plus ima. 

Ova Agencija ranije je percepirana u javnosti kao “istraživač javnog mnenja koji je naklonjen vlasti”, a u skladu sa svojim predizbornim predviđanjem i konačnim rezultatima izbora 2000-te godine pežorativno je nazvana Agencija Promašaj. 

– Svesni smo rizika u koji se upuštamo i mogućnosti da izgubimo kredibilitet ako rezultati8 izbora budu drastično drugačiji, ali ovo je i neka vrsta profesionalnog izazovaza nas – rekli su Pejić i Stanković. 

 


Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osveži