A A A

Društvo

Dan davalaca krvi posvećen je podizanju nivoa svesti građana o značaju dobrovoljnog davanja krvi i potrebi da se obezbedi kontinuirano snabdevanje zdravstvenih ustanova neophodnim količinama bezbedne krvi.

Iz gradske kuće je užičkim medijima prosleđena informacija vezana za "crvenilo" Đetinje, u kojoj se navodi da je u subotu 4. juna ove godine, nizvodno od Đulića mosta, ispod gradske plaže, uočeno da je voda reke dobila jarko crvenu boju. I dalje se traga za počiniocem.

Zbog obilnih padavina i klizišta u Užicu je došlo do prekida saobraćaja u Zlatiborskoj ulici. U nekim ulicama došlo je do odrona, u mnoge zgrade u centru grada voda je ušla u podrumske prostorije.

Pruga Beograd – Bar posle četiri decenije konačno je dočekala obnovu. U toku su neophodne pripreme kako bi početkom jula počela rekonstrukcija. Ugovor između “Infrastruktura železnica Srbije” i “Ruskih državnih železnica” (RŽD) potpisan je lane, a ovih dana finalizuju se podizvođački ugovori sa “Bombardijer transportejšnom”.

Obnova barske pruge počeće sanacijom 77 od ukupno 287 kilometara železničkog koridora.

– Prema ugovoru koji su “Železnice” sklopile sa Rusima, predstoji generalni remont pruge od Resnika do Valjeva po projektu koji je uradio Saobraćajni institut CIP – kaže za “Novosti” Milutin Ignjatović, direktor ovog instituta. – A od Valjeva do granice sa Crnom Gorom i nema projekta. Zapravo, Ministarstvo za saobraćaj još nije dalo nalog da se uradi. I to je ogroman problem. Neophodno je da se što pre uradi projektna dokumentacija i da se pristupi revitalizaciji cele pruge.

Pruga Beograd – Bar izdržala je 40 godina bez ozbiljnijih ulaganja. Naš sagovornik dodaje da se predugo čekalo na popravku.

– Nigde u svetu nema da se na takvom putnom pravcu, od izuzetnog značaja, toliko dugo ne uradi generalni remont – ističe Ignjatović. – Posebno zato što je železnička magistrala Beograd – Bar jedna od saobraćajno i graditeljski najkompleksnijih u Evropi, zbog raznolikosti u reljefu i vrsti prepreka, što je zahtevalo primenu različitih statičkih rešenja od betona i čelika ili kombinaciju, kao i po vrlo zahtevnim terenskim uslovima.

Predstojeća rekonstrukcija podeljena je u dve faze, između ostalog i radi neometanog rada ugljenokopa u Vreocima. Majstori će raditi u etapama od Valjeva do Vreoca i od Vreoca do Resnika. Ugovoreni poslovi podrazumevaju rekonstrukciju zemljanog planuma, gornjeg stroja pruge, tunela i mostova, kontaktne mreže, sistema signalizacije i telekomunikacije, kao i remont svih infrastrukturnih objekata duž pruge. Takođe, “RZD internašnal” je potpisao ugovor i sa “Bombardijer transportejšnom” vredan više od sedam miliona evra, koji podrazumeva ugradnju najsavremenijih automatizovanih skretničkih i transportnih komunikacionih sistema na novoj pruzi Beograd – Valjevo.

Na remontovanoj deonici očekuje se povećanje bezbednosti, brzine i skraćenje vremena putovanja. Vozom će se, posle obnove, od Resnika do Valjeva stizati za sat i 15 minuta, umesto sadašnja dva sata i 10 minuta. Svi rekonstruisani delovi biće vraćeni na stanje projektovane brzine. Procenjena vrednost ovih radova je 80 miliona dolara, a rok za završetak biće 14 meseci od otvaranja gradilišta.

Ukupna vrednost radaova

Radovi na pruzi Beograd – Bar procenjuju se na oko 250 miliona dolara i deo su sveukupnog međudržavnog železničkog sporazuma sa Ruskom Federacijom. Širi sporazum uključuje rekonstrukciju pruge Beograd – Pančevo, obnovu sporih deonica železničkog Koridora 10, rekonstrukciju pruge Beograd – Bar, kao i rekonstrukciju postojećeg i izgradnju novog koloseka na pruzi Stara Pazova – Novi Sad uz ispravljanje krivina za veće brzine. Ukupna vrednost čitavog programa obnove pruga i nabavke novih voznih sredstava iznosi oko 920 miliona dolara.

O železničkoj magistrali  

Pruga Beograd – Bar je jednokolosečna pruga za mešovit saobraćaj. Rađena je od 1952. do 1976. godine u etapama i tako puštana u eksploataciju. Dužina pruge iznosi 454,8 kilometara od toga je u Srbiji 287,4 kilometra, a u Crnoj Gori 167,1 kilometar. Projektovana brzina je od 80 do 120 kilometar na čas. Na pruzi su 254 tunela, pa je pod zemljom 24 odsto pruge. Od srpske prestonice do crnogorske luke ima ukupno 234 mosta od betona ili čelika čija je ukupna dužina 14.600 metara.

Izvor: Novosti