Težnja da se poveća izvoz industrijskih i poljoprivrednih proizvoda iz užičkog kraja u Rusiju, jedan je od osnovnih motiva osnivanja Kancelarije za saradnju sa Ruskom federacijom u Užicu.
Kancelarija je otvorena danas u prostorijama Regionalne privredne komore. Ideja je da ona bude svojevrsni putokaz za ovdašnje privrednike, u pronalaženju poslovnih saradnika u Rusiji.
- Želimo da unapredimo privrednu saradnju sa vašim regionom kao što to već radimo na nivou države. Mogli bismo da razvijamo saradnju na polju energetike, proizvodnje životnih namirnica, i naravno, industrije, rekao je Aleksandar Vasiljevič Čepurin, ambasador Ruske federacije u Srbiji, prilikom posete Užicu.
On je rekao da je naš grad već stekao dobar ugled na ruskom tržištu. Prvenstveno kroz arhitekte, inženjere i građevinske majstore koji decenijama tamo rade. Međutim, prodor na tržište i razmenu, treba posmatrati kao proces.
- Rezultate treba očekivati za pola godine, ili godinu, ali oni treba da budu suštinski, najavio je ambasador navodeći primer fabrike automobila. Naime, u Rusiji se godišnje proizvede tri miliona automobila, ali je proizvodnja određenih delova izmeštena u druge zemlje. Do sada su takve tvornice „cvetale“ u Turskoj, ali bi zbog sankcija prema toj zemlji, Srbija mogla da ugrabi svoju priliku.
Nekolicina užičkih privrednika s kojima smo razgovarali imali su slično mišljenje.
- Otvaranje kancelarije je dobra ideja. Konkretno zbog ostvarivanja kontakata sa partnerima iz Rusije. To tržište je veoma značajno, a usled loših odnosa sa Evropom i sankcija koje su uveli evropskim zemljama, oni moraju da nađu alternativne snabdevače, objašnjavaju privrednici.
Ipak, dobar glas treba dostići.
- Rusko tržište je veoma zahtevno i moraju se poštovati elementi modernog poslovanja.Pre svega u pogledu rokova, kvaliteta i cena. Tu bi Kancelarija mogla da bude od velike koristi: da pomogne u približavanju i razumevanju zakonskih i carinskih propisa i pravila ponašanja. Rusija je veliko tržište koje može da bira odakle će da se snabdeva.
A domaći proizvođači ne bi trebalo da čekaju da budu izabrani, nego da kvalitetom i ozbiljnim poslovanjem učine svoje proizvode poželjnim.
Autor: Nela Tomić-Bogdanović