Auto-put Beograd – Južni Jadran predstavlja vezu između Srbije i Crne Gore, a u širem kontekstu povezaće Rumuniju, Srbiju, Crnu Goru i Italiju. On se proteže od Temišvara, preko Vršca, Beograda, Čačka, Požege, Podgorice, ide do Bara, a morskim putem, preko Jadrana biće povezan sa Barijem u Italiji.
Srbija i Crna Gora decenijama čekaju na tu saobraćajnicu – Srbija da bi lakše komunicirala za zapadnim industrijski razvijenim delom, gde su Čačak, Užice i Gornji Milanovac, a Crna Gora radi priključenja na Koridor 10 koji spaja Evropu i Aziju.
Potpisom u Pekingu zaokružuje se najbitniji deo Koridora 11, trasa od Čačka do Požege i dalje do Boljara, gde se ovaj auto-put sreće sa crngorskim.
"Put Preljina, Čačak, Boljare košta od dva do 2,2 milijarde evra. Ove godine donećemo odluku, a sledeće ćemo početi izgradnju auto-puta na ovoj deonici", kaže ministarka infrastrukture i saobraćaja Zorana Mihajlović.
U CIP-u koji je uradio idejni projekat završnog dela Koridora 11 kažu da je moguće veoma brzo dobiti generalni projekat celokupne trase. Saradnja kineskih kompanija i naših je dobra, a Kinezi planiraju da našu građevinsku operativu zaposle na ovom projektu.
"Naša građevinska operativa potpuno je sposobna da gradi ovu deonicu, Kinezi će zaposliti naše firme mi imamo dobre firme i za izvođenje i za projektovanje", ističe direktor CIP-a Milutin Ignjatović.
Projektanti kažu da je deonica od Čačka do Boljara veoma zahtevna. Treba put provesti kroz Ovčarsko-kablarsku klisuru i preko Peštera i Sjenice.
"Radi se o izuzetno zahtevnoj deonici, koja je 40 odsto pod mostovima i tunelima, tako da mislim da može da bude gotova za četiri do pet godina", objašnjava projektant Instituta CIP Dragoslav Dragićević.
Kinezi trenutno grade i auto-put Bar–Boljare vredan oko 800 miliona evra. Ovo je ujedno najveća investicija ikada započeta u Crnoj Gori.
Trenutno i mi i Crna Gora koristimo novac iz kineskih kredita za izgradnju Koridora 11. Krediti su mnogo povoljniji nego od bilo kojih finansijskih institucija. Postoji i ideja da Kinezi uzmu koncesiju na celu deonicu Koridora 11 od Srbije do Crne Gore, ali za to mora postojati međudržavni sporazum.